4SR patent: Trojitý šev nám nestačí!

4SR patent: Trojitý šev nám nestačí!

Ve 4SR jsme vždy kladli velký důraz na bezpečnost, chtěli jsme tvořit něco nového, lepšího, chytřejšího. I náš první patent se týkal ochrany jezdce, konkrétně kolene a uchycení kolenních chráničů v nohavicích motorkářských kalhot. Přestože cesta neustálé inovace je mnohdy náročná a složitá, slova „komfort a bezpečnost“ stojí ve vývoji oblečení 4SR vždy na prvním místě.

Pravidelně vyhodnocujeme aktuální nabídku nejlepších chráničů z daného segmentu, a vybíráme ta nejvhodnější a nejbezpečnější řešení pro naše produkty. Testujeme kůži, abychom si byli jisti, zda zákazníkům nabízíme opravdu to nejlepší. Pozorně nasloucháme našim závodním jezdcům a jejich poznatky přenášíme do výroby. Výsledkem jsou prvotřídní, závodní kombinézy s více než 18 chrániči, kůže, která v testu na odolnost proti prodření překonala o 60% nejpřísnější požadavky normy EN 13595-2:2002 Level 2, a komfortní střih umožňující bezkonkurenční pohyblivost i v extrémních pozicích.

Střih jednodílných i dvoudílných kombinéz soustavně vylepšujeme již přes 12 let a snažíme se přinášet zákazníkům stále dokonalejší produkty. Po letech přichází čas i na revizi základních výrobních postupů, kterými jsou švy.


Co je vlastně základem kombinézy? Několik desítek kusů kůže a dalších materiálů sešitých dohromady podle přesně definovaného postupu. A protože řetěz je jen tak silný jako jeho nejslabší článek, záleží na švech úplně stejně jako na kvalitě kůže, kevlarové streče, ostatních materiálů a prvků.

Jsou známé různé druhy švů, které jsou při výrobě ochranných oděvů pro motocyklisty používané. Jednoduchý šev, z hlediska bezpečnosti naprosto nedostatečný, je tvořen jedním prošitím procházejícím dvěma vrstvami oděvního materiálu a jednoduše spojujícím tyto dvě vrstvy k sobě. Jednoduchý šev se nehodí na exponovaná místa nebo na místa, kde je při pádu předpokládán kontakt s vozovkou. Při klouzání po asfaltu totiž nit shoří, celá konstrukce jednoduchého švu se rozpadne a na místě švu vznikne díra.
O dvojitých a trojitých švech slyšel asi každý. Jedná se o bezpečnostní švy zajišťující neprotrhnutí ochranného oděvu při nárazu. Za nejbezpečnější jsou obecně považovány švy trojité, které jsou však velmi náročné na výrobu, proto nejsou při výrobě ochranných oděvů pro motocyklisty používány tak často. Výhodu oproti dvojitým švům představuje trojitý šev zejména proto, že je plochý, tudíž i pohodlný. Často se používá na zádech, loktech, v rozkroku nebo na kostrči.

Ve For Street Racing ale číslovka skrytá v označení švu už dávno neznačí počet prošití, konstrukce našeho dvojitého švu je šitá 4x! Zvenčí byste asi nic nepoznali, stejně jako u standardního dvojitého švu je viditelné šití jen jedno, zbylá tři jsou ale skryta uvnitř.


Dvojitý šev z lícové strany


Dvojitý šev z rubové strany
 


4SR patentovaný, dvojitý šev z lícové strany


4SR patentovaný, dvojitý šev z rubové strany
 

Při pádu a následném klouzání se jediné vnější prošití probrousí, vnitřní se do kontaktu s asfaltem nedostávají a drží kůži v celku. Při pádu ve vyšší rychlosti může být klouzání dlouhé a povrch, jak už to v reálném světě bývá, dosti nerovný. Například výmoly, kameny nebo jiné nerovnosti jsou zdrojem ostrých hran, které se mohou zachytit o přehnutou kůži a šití roztrhnout. Pokud by bylo vnitřní šití jen jedno, vznikla by na místě okamžitě díra. Druhé a třetí prošití tedy musí být ve správné vzdálenosti od sebe, aby hrana nepřetrhla dvě šití najednou. 200% záloha tohoto kritického místa, tak posouvá konstrukci kombinéz 4SR na vyšší úroveň.

Dvojitý, 4x šitý bezpečnostní šev můžete najít ve své 4SR kombinéze už i vy, nové výrobní postupy šití byly totiž zavedeny již v loňském roce.


O tom, že ve 4SR děláme svou práci poctivě, svědčí i to, že se můžeme pochlubit spoluprací se špičkovými závodníky jako Karel Hanika, Oliver König, šampión americké ploché dráhy James Rispoli, Jack Kennedy nebo Hannes Soomer. Již pátým rokem oblékáme držitele rekordu v počtu vítězství závodu North West 200 Alastaira Seeleyho.